12 MAYIS 2025 PAZARTESİ GÜNÜ SAAT 16.00’DA TOPLANACAK OLAN
MERSİN SU VE KANALİZASYON İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MAYIS AYI OLAĞAN GENEL KURUL TOPLANTISINA AİT GÜNDEM
-Açılış ve Yoklama.
-Bir önceki toplantı tutanağının görüşülmesi.
-Gündem dışı konuşmalar.
1- 2023 yılı Sayıştay Denetim Raporu’nun Genel Kurul’un bilgisine sunulması.
2- MESKİ Genel Müdürlüğü 2024 Mali Yılı Faaliyet Raporunun görüşülmesi.
3- MESKİ Genel Müdürlüğü 2024 Yılı Denetçiler Raporunun görüşülmesi.
4- MESKİ Genel Müdürlüğü Denetçiler Seçiminin yapılması ve Denetçi ücretlerinin belirlenmesi ile ilgili teklifin görüşülmesi.
5- MESKİ Genel Kurulunun 19.11.2024 tarih ve 10 sayılı kararı ile kabul edilen ve “Sayıştay görüşü doğrultusunda yeniden düzenlenen MESKİ Tarifeler ve Abone Hizmetleri Yönetmeliği" ile ilgili teklifin görüşülmesi.
6- MESKİ Genel Müdürlüğü 2024 Mali Yılı Kesin Hesap ve ekli Cetvellerin görüşülmesi.
Vahap SEÇER
Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı
ve
MESKİ Genel Kurul Başkanı
19 KASIM 2024 GENEL KURUL
TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı tarihi :19.11.2024
Toplantı yeri : Büyükşehir Belediye Kongre Merkezi
Genel Kurul Başkanı : Vahap SEÇER
Genel Kuru Kâtipleri : Salih Seçkin YILDIRIM - Deniz GÜROCAK
Üye Sayısı : 79
Katılanlar : 52
Katılmayanlar : 1
Mazeretli : 26
MESKİ Genel Müdürlüğünün 2024 Yılı Kasım Ayı Olağan Genel Kurul Toplantısı 2. Birleşimi 19.11.2024 Salı günü saat 10.30’da Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER tarafından açıldı.
Gündemin gereği “yoklama” Genel Kurul Kâtibi Sn. Salih Seçkin YILDIRIM tarafından yapıldı. Genel Kurul üyeleri Sn. Ali BOLTAÇ, Sn. Durmuş DENİZ, Sn. Fatih ÖNGE, Sn. Hoşyar SARIYILDIZ, Sn. Murat ORHAN, Sn. Mustafa ÇETİNKAYA, Sn. Mustafa KARA, Sn. Akın ÇELİK, Sn. Ali Kubilay ERDAL, Sn. Emin Göktuğ AYDIN, Sn. Fevzi ERCİYES, Sn. Fikret DEMİRTAŞ, Sn. Gürol AKBAŞ, Sn. Hande KERİMGİLLER, Sn. Hüseyin KAÇAR, Sn. Mehmet Halil DEMİR, Sn. Murat ÇETİNEL, Sn. Murat ERGİN, Sn. Necdet ÜNAL, Sn. Orhun ÇAKIR, Sn. Orhun YILDIZ, Sn. Özgür ÇAĞLAR, Sn. Serkan SUSAN, Sn. Soner SOLAK, Sn. Tamer GÜNER ve Sn. Tekin MUTLU mazeretleri nedeniyle; Sn. Abdullah ÖZYİĞİT ise mazeretsiz olarak Genel Kurula katılamadı. Genel Kurul Kâtibi Sn. Salih Seçkin YILDIRIM tarafından okunan mazeret dilekçeleri Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER tarafından oylamaya sunuldu. Mazeret dilekçeleri yapılan işari oylama sonucunda mevcudun oybirliği ile kabul edildi.
Gündem gereği “Bir önceki toplantı tutanağının görüşülmesine” geçildi. Genel Kurul Başkan Sn. Vahap SEÇER bir önceki tutanağının doğruluğunu Genel Kurulun oylarına sundu Toplantı Tutanağının kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Şimdi komisyona havale edilen konular başlıklı gündem maddemize geçiyorum. 1 maddeyi okutuyorum.
Gündemin Birinci Maddesi olan “MESKİ Genel Müdürlüğü Geçici İşçi Vize Cetvelleri” ile ilgili Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen konunun görüşülmesine geçildi. Plan ve Bütçe Komisyon Raporu Genel Kurul Kâtibi Sn. Deniz GÜROCAK tarafından okundu. Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER Raporu Genel Kurul Üyelerinin oylarına sundu. Yapılan işari oylamada “MESKİ Genel Müdürlüğü Geçici İşçi Vize Cetvelleri” ilgili teklifinin, idareden geldiği şekli ile uygun görüldüğüne dair Komisyon Raporunun kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Gündemin İkinci Maddesi olan; “Koruma ve Güvenlik Görevlisi Memur Personellere Aylık Maktu Fazla Çalışma Ücreti Ödemesi’’ ile ilgili Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen konunun görüşülmesine geçildi. Plan ve Bütçe Komisyon Raporu Genel Kurul Kâtibi Sn. Deniz GÜROCAK tarafından okundu. Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER Raporu Genel Kurul Üyelerinin oylarına sundu. Yapılan işari oylamada “Koruma ve Güvenlik Görevlisi Memur Personellere Aylık Maktu Fazla Çalışma Ücreti Ödemesi’’ ilgili idarenin teklifinin uygun görüldüğüne dair Komisyon Raporunun kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Gündemin Üçüncü Maddesi olan; “ MESKİ Genel Müdürlüğü Kadro Derece ve Kadro İptal İhdas Değişikliği Cetvelleri” ile ilgili Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen konunun görüşülmesine geçildi. Plan ve Bütçe Komisyon Raporu Genel Kurul Kâtibi Sn. Deniz GÜROCAK tarafından okundu. Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER Raporu Genel Kurul Üyelerinin oylarına sundu. Yapılan işari oylamada “MESKİ Genel Müdürlüğü Kadro Derece ve Kadro İptal İhdas Değişikliği Cetvelleri” ile ilgili idarenin teklifinin uygun görüldüğüne dair Komisyon Raporunun kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Gündemin Dördüncü Maddesi olan; “MESKİ Tarifeler ve Abone Hizmetleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Taslağı” ile ilgili Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen konunun görüşülmesine geçildi. Plan ve Bütçe Komisyon Raporu Genel Kurul Kâtibi Sn. Deniz GÜROCAK tarafından okundu. MESKİ Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER Raporu Genel Kurul Üyelerinin oylarına sundu. Yapılan işari oylamada Komisyon Raporu ekinde paraf ve imza altına alınıp tadil edilmiş şekilde yer alan MESKİ Tarifeler ve Abone Hizmetleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik Taslağı’nın uygun görüldüğüne dair Komisyon Raporunun kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Gündemin Beşinci Maddesi olan; “2025-2029 Dönemi Stratejik Plan Taslağı” ile ilgili Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen konunun görüşülmesine geçildi. Plan ve Bütçe Komisyon Raporu Genel Kurul Kâtibi Sn. Deniz GÜROCAK tarafından okundu. MESKİ Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER Raporu Genel Kurul Üyelerinin oylarına sundu. Yapılan işari oylamada “2025-2029 Dönemi Stratejik Plan Taslağı” ile ilgili teklifinin, idareden geldiği şekli ile uygun görüldüğüne dair Komisyon Raporunun kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Gündemin Altıncı maddesi olan; “2025 Mali Yılı Ücret Tarifesi Tasarısı” ile ilgili Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen konunun görüşülmesine geçildi. Plan ve Bütçe Komisyon Raporu Genel Kurul Kâtibi Sn. Deniz GÜROCAK tarafından okundu. MESKİ Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER Raporu Genel Kurul Üyelerinin oylarına sundu. Yapılan işari oylamada “2025 Mali Yılı Ücret Tarifesi Tasarısı” ilgili teklifinin, idareden geldiği şekli ile uygun görüldüğüne dair Komisyon Raporunun kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Gündemin Yedinci maddesi olan; “2025 Mali Yılı Performans Programı Tasarısı” ile ilgili Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen konunun görüşülmesine geçildi. Plan ve Bütçe Komisyon Raporu Genel Kurul Kâtibi Sn. Deniz GÜROCAK tarafından okundu. MESKİ Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER Raporu Genel Kurul Üyelerinin oylarına sundu. Yapılan işari oylamada “2025 Mali Yılı Performans Programı Tasarısı” ilgili teklifinin, idareden geldiği şekli ile uygun görüldüğüne dair Komisyon Raporunun kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Gündemin Sekizinci maddesi olan “2025-2026-2027” Dönemini kapsayan Bütçe Tasarısı ile ilgili Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen konunun görüşülmesine geçildi. Plan ve Bütçe Komisyon Raporu Genel Kurul Kâtibi Sn. Deniz GÜROCAK tarafından okundu.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; MESKİ Genel Müdürlüğü 2025-2026-2027 Dönemini kapsayan Bütçe Tasarısı ile ilgili görüşmeleri açmadan önce Genel Kurul Üyelerine MESKİ’nin mali yapısı ve yatırımları ile ilgili bir sunum gerçekleştirdi.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Değerli Meclis Üyeleri, Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi 2025 yılı bütçesini görüşüyoruz. Bazı bilgiler aktarmak istiyorum kısaca sizlere.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Evet değerli arkadaşlar, konuşma almak isteyen varsa değerlendirme yapmak isteyen, verebiliriz. Buyurun Sayın Başkan.
Söz alan Genel Kurul Üyesi Sn. Muhammet Emin TUNÇAZ; Sayın Başkan, Değerli arkadaşlar, saygıdeğer Mersinliler hepinizi saygıyla selamlıyorum, İlgili arkadaşlar, MESKİ’deki bürokratlarımız gerek bütçeye ilişkin gerek stratejik plana gerek performans programına ilişkin detaylı bir çalışma yapmışlar. Emeği geçenlere biz de teşekkür ediyoruz. Sayın Başkan biz bu bütçenin komisyonundaki görüşmelerine katılma imkânı bulduk. Orada da birtakım fikirlerimizi ifade ettik ama fikri takip açısından bazı konuları burada yeniden dile getireceğim, orada da söylemiştim arkadaşlarımıza. Öncelikle ben size bu daha önceki engelleniyoruz şeklindeki beyanların aslında hükümetimiz açısından doğru olmadığına ilişkin, Ankara'da son yaptığınız görüşmelerde aldığınız müspet sonuçları bizim paylaştığınız gerek İller Bankası'nın gerek Maliye Bakanlığımızın, Hükümetimizin makul projelerin arkasında milletimizin hizmetinde gerekenleri destekler mahiyette yardımlarda bulunduğunu burada ifade etmeniz dolayısıyla teşekkür ediyorum. Buna ilişkin teşekkürleriniz için teşekkür ediyorum. Bundan sonra bir evsel katı atık meselesi vardı hatırlarsanız bundan önce MESKİ Genel Kurulunda. Bunu ben size sual etmiştim. Siz de haklı bir serzeniş olduğunu söylemiştiniz. Şimdi vatandaş neticesi itibariyle faturaya siz ne derseniz deyin ayrımlarını da yapsanız biraz önce yaptığınız gibi, neticede ödediği faturaya bakıyor. Ben bu hususun Toroslardaki görüşmelerinde de Toroslarda konut başına 41 lira olarak 41 küsuratı var belirlendi. Orada fikrimi söylemiştim bu mevzuat öncesine dayanıyor olmasına rağmen Mersin'de son 2-3 senedir faturalara aksettirilen bir konu. Yani mevzuat daha evvel oluşturulmuş olmasına rağmen faturalara son 3 senedir yanlış bilmiyorsam aksettirilen bir konu. Şimdi Toroslar için bildiğim için söylüyorum rakamı. Fatura başına 41 liranın MESKİ faturasından düşülmesi dar gelirli, özellikle dar gelirli vatandaşlarımız için önemli bir katkı olacak. Gerekirse bunu almayalım şeklinde fikrimi ifade etmiştim Toroslarda. Fakat orada kabul görmedi netice itibariyle Büyükşehir’e gönderildi. Yeniden görüşülecek orada. Fakat şimdi siz tekrar dile getirdiğiniz için söylüyorum. Buna ilişkin sizin de beni haklı bulan serzenişinizden sonra ben buna ilişkin bir çalışmanın MESKİ tarafından yapılmış olmasını beklerdim. Yani evet MESKİ belki belediyelere yardım, yerel belediyelere yardımcı olmak açısından bunu alıyor. Fakat sizin de ifade ettiğiniz gibi bunun hesabını vermek durumunda kalıyor. Buna ilişkin çalışmaları almak isteyen belediyeler olarak yerel belediyeler olarak kendileri yapabilirler diye düşünüyorum. Bu konuyu geçen genel kurulda dile getirmiş olmak açısından buna ilişkin bir çalışmanın yapılmış olmasını beklediğimi görmeyince de hayal kırıklığına uğramış olduğumu ifade etmek istedim. Diğer bir mesele yine komisyon çalışmaları sırasında 4. gündem maddenizdi, yönetmeliğe ilişkin bir değişiklik konusuydu ama Enerjisa'da olduğu gibi yeni abonelere yeni abonelere işlem tesis edilirken her birinden telefon numaralarını alıyoruz. SMS yoluyla da faturalarımızı ihbar ediyoruz her abonemize. Yeni abonelerden basılı kâğıt mükellefiyetinin kaldırılmasına ilişkin bir imza alınması halinde Enerjisa’da olduğu gibi hem bir kâğıt tasarrufu temin edileceğini hem de işlerin kolaylaşacağını ifade ettim. Fakat buna ilişkin bir takım çalışmalar yapılması gerektiği düşüncesiyle ifadesiyle komisyonda arkadaşlar fikirlerini söylediler. Fakat orada da ben bunu genel kurulda da gündeme getireceğimi ifade etmiştim. Yani bunu Enerjisa yapıyorsa her şeyi titizlikle yapan her ayrıntıyı takip eden otomasyona ulaşmış MESKİ’mizin de yapabileceği kanaatimi burada tekrar ifade etmek istiyorum. Evet, şimdi bir de su fiyatının değerlendirmesine ilişkin burada yaptığınız değerlendirmeyi biz de gördük. Bütçe imkânları itibariyle bu faturanın düşürülmesinin su fiyatının düşürülmesinin ancak gereksiz israfın engellenmesi üzerinden olabileceğine ilişkin bir kanaatim oluştu. Zaten hükümetimizin de bu konudaki tasarruf birlerine ilişkin Genelgesi göz önüne alındığında azami dikkatin gösterildiğini belki iyi niyetle düşünüyorum ancak her zaman daha iyisini yapmak mümkün israfın engellenmesine ilişkin ne yapılırsa yerini bulacaktır diye düşündüğüm için bir kere daha ifade etmek istiyorum. Şimdi bundan önceki Genel Kurulda su fiyatlarıyla ilişkin gene size bir eleştiri açısından söylemek istiyorum bu hususu. Eğer su maliyeti yapılan maliyet hesapları sonucunda su fiyatı bu çıkıyorsa bunu almak durumundayım gibi bir ifadeniz olmuştu. Şimdi biraz önce MESKİ’nin karlılığı beni ilgilendirmiyor. Ben bir Belediye Başkanı olarak vatandaşımı memnun etmek isterim şeklinde bir beyanınız oldu. Şimdi vatandaşı memnun etmeye yönelik belediyemizin sosyal belediyeciliğe ilişkin çokça malum icraatları mevcut. Bunu geçen Genel Kurulda siz toplu taşıma ücretlerini sübvanse etmek suretiyle belediyenin 700 milyon liralık bir külfeti karşıladığını… Olabilir. Benim hatırımda kalan 700 milyar şeklinde. Karşıladığını söylemiştiniz. Bu hakikaten evet vatandaşımızın hakikaten çok işini gören özellikle öğrencisi olan ailelerimizin çok işini gören bir destek paketi. Şimdi aynı desteğin her eve giren su ile ilgili de yapılabileceğine ilişkin bir çalışma yapılmasının değerlendirilmesi gerektiği kanaatini ifade etmek istiyorum teşekkür ediyorum.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Ben teşekkür ediyorum. Buyurun Hasan Bey.
Söz alan Genel Kurul Üyesi Sn. Hasan Özalp ÖNAL; Sayın Başkanım değerli meclis üyeleri su fiyatı konusunda komisyonumuz devam ederken de aynı tartışmayı yaşamıştık. 2019 Mayıs ayında su fiyatımız 4,64 lira idi. 2024 Mayıs ayında su fiyatımız 31,81 oldu. Arada bir 6,85’lik bir kat artışı var. 6.85 artmış. Ama aynı dönem içerisinde elektrik ticari olarak 7.66 artmış. Normal mesken elektriği de 7 liraya yakın kat olarak artmış. Çünkü ana maliyetimiz MESKİ’nin suyunun elektrik ve işçi yani personel gideri. Personel gideri olarak baktığımızda da yine aynı dönemlerde 2019'da 2.020 lira olan asgari ücret şu anda ya da mayıs ayı olarak baktığımızda 17.000 lira olarak yenilenmiş. Orada da bir 8.40’lık artış var, kat olarak. Yani su fiyatlarını elektriğe göre ayarlarsak 31. küsur olan su fiyatının normalde 35 liraya kadar çıkmış olması lazım mayıs ayında. Diğer taraftan asgari ücrete endekslersek de 39 liraya kadar çıkmış olması lazım. Bu anlamda da bütün imkânsızlıklara rağmen su fiyatlarını dengede tutmaya çalışan sizi ve MESKİ yönetimini de ayrıca kutlamakta fayda var diye düşünüyorum. Komisyonda da yine bu konular konuşulmuştu katı atık mevzusu da. Geçen dönem katı atık konusunda Cumhur İttifakı'nın oylarıyla Büyükşehir faturalarına kanalizasyon faturalarına MESKİ faturalarına yansıtıldığını da yine orada ifade etmiştik tekrar vatandaşlarımız ve sizlerin huzurunda da tekrarlamak istedim. İsrafın giderilmesi boruların yenilenmesi ve kaçakların yakalanmasıyla olacaktır. Başka türlü israf giderilemez MESKİ’de. Bu anlamda da kaçakların yakalanması konusunda zaten MESKİ kendine düşen görevi fazlasıyla yapmakta ve kaçakların yakalanması konusunda azami bir önem göstermekte. Diğer taraftan boruların yenilenmesi için de biraz önce sizin arz ettiğiniz şekilde Hükümetin ve kredilerin onaylanması lazım onun için de artık Cumhur ittifakının desteğini beklemek lazım diye düşünüyorum. Ben bütçenin hazırlanmasında ve geçirilmesinde MESKİ personelimize ve bütçede yer alan arkadaşlarımıza başta Genel Müdürlüğümüz olmak üzere çok teşekkür ediyorum saygılar sunuyorum.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Evet başka söz talebi yok herhalde? Buyurun Mert Bey.
Söz alan Genel Kurul Üyesi Sn. Hamit Mert AVCI; Sayın Başkanım, Saygıdeğer Meclis Üyeleri hepinizi saygıyla selamlıyorum. Öncelikle bütçe çalışması için emeklerinden dolayı herkese teşekkür ediyorum. Genel itibariyle baktığımız zaman Cumhur ittifakı meclis üyesi arkadaşlarımızdan ÇTV alınmaması çevre temizlik vergisinin alınmaması, faturaların düşmesi ve suyun maliyetin altına düşmesi kalemlerinde 3 kalem talep geldi. Şimdi bunları kısaca açıklamak gerekiyor çünkü biz her ne kadar meclis üyesi olsak da Belediyenin ve MESKİ’nin idaresinden sorumlu olsak da kanuni hadlerimizi kanuni hudutlarımızı doğru belirlememiz lazım. Öncelikle ÇTV'nin alınması herhangi bir şekilde bizim inisiyatifimizde olan olabilecek bir konu değil. Şöyle ki çevre ve temizlik vergisi şöyle ki…
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Şimdi Daire Başkanımız onu açıklayacak burda. Bülent Bey burda mı? Şimdi açıklayacaksınız.
Genel Kurul Üyesi Sn. Hamit Mert AVCI; Büyükşehir Belediyemizin kanunla toplamaya mükellef olduğu herhangi bir alacak kalemiyle, ister ilçe belediyesine teslim edilsin ister ilçe belediyesine teslim edilmesin. Bizim herhangi bir şekilde bunu alıyoruz, almıyoruz dememiz doğru değil. Kanundaki haddimiz belli, bu doğrultuda hareket etmemiz gerekiyor. Özellikle suyun maliyetin altına düşmesi ile ilgili otobüs fiyatlarında otobüs biletlerine benzer bir uygulama benzer çalışma yapılması gerektiği bunun yapılmamasından üzüntü duyulduğu belirtildi. Maalesef böyle bir şey mümkün değil. 2560 sayılı kanun hiçbir kuşkuya yer bırakmayacak şekilde açıkça diyor ki suyun maliyetinin altında satılması noktasında idarenin takdir yetkisi yoktur. Yani kanun bize açıkça maliyetin altında su veremeyeceğimizi söylüyor ancak emsal gösterilen belediye otobüs fiyatları, Belediye otobüs ücretleri ile ilgili böyle bir düzenleme yok. Bizim herhangi bir şekilde maliyetin altına su satma imkânımız kanunen mümkün değil. Bu çalışmada yersiz ve hem idarenin de Sayıştayın gereksiz zamanını alacak bir sonuç doğurur. Faturalarla ilgili elbette herkese desteklerinden dolayı teşekkür ediyoruz ancak bilmemiz gereken bir konu var bunu belki kaba amiyane...
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Mert Bey bürokrasinin cevaplayacağı soru şeyleri onlara bırakalım onlar daha doğru cevaplar. Sizin değerlendirmeniz ya da sorununuz varsa ona yönelik konuşun.
Genel Kurul Üyesi Sn. Hamit Mert AVCI; Benim belirlemem Sayın Başkanım geçtiğimiz aylarda örneğin 140 milyon liraya yakın su faturası ödenen aylar olmuş. Biz takriben burada 2 milyon insan yaşıyoruz. İki milyon insan olarak 140 milyon lira MESKİ’nin elektrik faturası ödemesi ortalama kişi başı 70 liraya geliyor. Yani bizim irtifadan dolayı elektrik faturası olarak ödediğimiz ciddi bir rakam var. Bunun da aynı şekilde diğer kalemler gibi su faturasının içinde dikkat çekmesi gerektiğini düşünüyorum. Planda, bütçede emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Başarılarınızın devamını diliyorum.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Evet teşekkür ederim. Başka söz talebi? Bu taraftan yok. Evet, Sayın Başkan bize karşı adalet istiyoruz, ayrımcılık istemiyoruz bürokrasiden öncelikle onu söyleyeyim. Elbette ki teşekkür edeceğimiz konularda teşekkür ederiz. Marifet iltifata tabidir. Bunu söylemek bir beşer olarak da bence bir görevimiz, o ayrı bir şey. Ama bizim bahsettiğimiz başka bir konu. Bürokrasinin aldığı emir ve talimatlar doğrultusunda bize hizmet ettiğini biliyoruz. Dikkat ederseniz, ben İller Bankası'na teşekkür ettim, Sayın Genel Müdür’e ve diğer bürokratlara. Çünkü bu teknik çalışmalar sırasında insanüstü gayretler sarf ediyor bizim bürokrasimiz de diğer bakanlıkların kurumu da. Ancak onlar da belli çalışmalar sonucu bir konuyu hazırlıyorlar ve son karar siyasi kararlar oluyor. Sadece onların uhdesinde olan bir karar olmuyor. Şu anda bize yönelik engelleme mi dersiniz, gecikme dersiniz adını ne koyarsınız bilemem ama yaşadığımız sıkıntı alanları yok değil. Yani bunu da uygun bir lisanla ifade etmek isteriz. Az önce yatırım programında bekleyen projelerden bahsettim bunun için bazı çabalar sarf ettiğimizi gidip bunun önemini anlattığımızdan bahsettim. Bunların yapılması durumunda, ki uygun projeler yani herhangi bir teknik anlamda sorun da yok mali tablonuzda borçlanmanız ilişkin bir sorun yok. Bu izinlerin verilmesi doğrultusunda bir karar alınırsa bizim burada diyecek bir şeyimiz yok. Ama her şey uygun olup da siyasi olarak bu kararlar geciktirirse ki daha önce bunları yaşadık. Bakın daha önce bunları yaşadık o zaman çıkıp burada biz engelleniyoruz deme hakkına sahibiz. Siyasi olarak engelleniyorsunuz. Siyasi karar veriliyor ya da raylı sistemler konusunda. Bakın şu anda bir tramvay hattının yatırım programında kabulü için çaba sarf ediyoruz iki projemiz var bunların yatırım programın alınmasını istiyoruz ama hiç olmazsa birini tercih edin diyorsanız onu da kendilerine söyledik bunun gerekçelerini de izah ettik bir an önce biz bu projeyi bitirmek istiyoruz. Devam eden bir Metro projemiz var onu yaparken daha suratta ve daha az finansmanla yapacağımız bir projeyi de bitirelim diyoruz. Bizler şartlarımız uygun olduğu takdirde anlayışla karşılanıp yolumuz açılırsa biz teşekkür ederiz az önce olduğu gibi. Bakın geçen dönemden kalma Çevre Bakanlığı'na tahsis taleplerimiz var ya da başka izin taleplerimiz var. Bürokratlarımız gidiyor, geliyor geliyor bir arpa boyu yol alamıyoruz. Şimdi bunları da söylemek lazım. Bunları da söylemek lazım. Onun için diyoruz ki yani tamam siyaseten burada tartışalım konuşalım ama Belediyemizin haklı olduğu konularda da Cumhur ittifakı Cumhuriyet Halk Partisi diğer Partiler ayrımı yapmadan beraber hareket edelim. Neticede Belediyenin haklılığı Mersin'in haklılığı. Yani bunda bir şey yok. Şimdi evsel katı atık konusunu Bülent Bey bize kısaca neden buna karar verdik? Hangi yasadan kaynaklı? Onu bir izah edelim.
Söz alan Mersin Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanı Sn. Dr. Bülent HALİSDEMİR; Başkanım, Sayın Meclis Üyeleri evsel katı atık ücretinin temeli Çevre Kanununa dayanıyor. 2872 sayılı Çevre Kanunu der ki; kirleten öder yani kirleten ödemek zorunda. Biz Çevre Kanununun 2872 sayılı Çevre kanunu 11. maddesine göre yıllarca bu atıkların ücretini yaptığı harcamalara göre almıştık Meclis Kararıyla. Daha sonra bir Atık Tarife Yönetmeliği yayınlandı. 2010 yılında yayınlandı. Bu her yıl erteleniyordu. Eğer meclis karar alırsa bu yönetmeliğin hükümleri uygulanır ve bunu da MESKİ faturası üzerinden almak zorunluluğu var başka bir yerden alınamaz, yani Emlak vergisinden alınamaz. Bu atık tarife yönetmeliği içerisinde tam maliyet hesabı vardır. Yani yapılan bütün harcamalar burada hesaplanır nüfus abone sayısı hesaplanır ve buna göre ücretlendirme yapılır ve her ilçe kendi meclisinde karar alarak bir ücret belirliyor bu ücretleri üzerinden Büyükşehir'de yaptığı çalışmalar üzerinden yaptığı maliyetleri belirliyor ve ona göre bir tarife ortaya çıkıyor. Bunu yapmak zorundayız başka hiçbir yerden alınmaz su faturası üzerinden alınmak zorunda. Emlak vergisi üzerinden alan bir belediyemiz vardı ona da Sayıştay gerekli uyarıları yaptı.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; 2022'de mi işleme alındı onu söylemediniz. 2010'da anladım yönetmelik çıktı da ertelendi biz 2022'de mi bunun karar, tamam, neden karar verdik onu da ben anlatayım. Şimdi o dönemde bizim ilçe belediyeleriyle davalarımız vardı geriden gelen. Bizden önceki yönetim, Büyükşehir Yönetimi ilçe belediyelerden bu atıkların terfi istasyonlarından bizim bertaraf tesislerine taşıması için ödediğimiz ücreti istiyor. Diyor ki örneğin Toroslar. Orada bir terfi noktası kurmuş. Toroslar Belediyesi getiriyor oraya boşaltıyor. Oradan da Büyükşehir alıyor mevcut evsel atık ya da katı bertaraf tesislerine götürüyor. Şimdi bu dava konusu olmuştu. Oturduk konuştuk. Dedik ki niye ödemiyorsunuz biz bunun işte böyle bir gelirimiz yok imkânımız yok. Yasa da açık isterseniz bunu uygulayabilirsiniz. Kirleten öder. Prensip bu. O zaman kirleten alalım bu vergiyi. Kim alacak? Kanun öyle diyor, Sular İdaresi. Peki biz buna rıza gösterdik. Şimdiki aklım olsa bunu yapmazdım. Bakın tekrar söylüyorum. Bundan ben bir şey yarar görmedim. Türkiye'de tekrar bu ertelendi. Şu anda da bu yılın sonuna kadar. Uzatılmazsa herkes bu uygulamaya geçecek bütün belediyeler. Bazı Büyükşehir Belediyeleri bunu uyguluyor, bazıları uygulamıyor, bazı sular idaresi uygulamıyor. Bizim bu nedenle karar verdiğimizi bilmeniz açısından söyledim. Bu paradan alınan bu vergiden sular İdaresi'nin bir karı yok. Mersin Büyükşehir Belediyesi'nin de karı yok. Direkt bir İlçe Belediyesi adına tahsil edilen para, onlara gider, hesabı onlar yapar. Biz onlara da müdahale edemeyiz. Burada hesap yöntemlerini bilmiyorum ilçe belediyelerinin. İsim zikretmeden bazı belediyelerin sanki biraz daha dikkatli hesap yapmaları gerektiğini gördüm. İsim vermeyeceğim. Yani bu parayı zaten biz tahsil etmiyoruz. Bu bizim hesabımıza giriyor. Böyle bir zihniyet, yani nasıl olsa bunu Sular İdaresi alıyor bütün eleştiriler oraya gidiyor, bu paranın birçok vatandaş bize geldiğini bilmiyor. Yüksek yüksek maliyetler yazmak doğru bir şey değil. Şimdi ben bunu buradan söylemek istemem. Başkanlarımla bu anlamda bir nezaketsizlik bir söylem içerisine girmek istemem ama herkes bunun üzerine alabilir. Hesaplamalarda daha dikkatli davranabilir. 13 ilçe için söylüyorum, bakın sansürsüz 13 ilçe için söylüyorum. Listeyi merak eden incelesin. Bizim aldığımız bedel ne kadar Mersin Büyükşehir Belediyesi'nin? İlçelerin aldığı bedel ne kadar? Çünkü Sular İdaresi bunu alıyor bize de veriyor. Ama biz 10 lira, ilçe belediyesi 100 lira. Bu olmaz. Bizden hesaplama konusunda yardım alabilirler. Kanunen böyle bir hak almışız diye vurun abalıya olmaz. Yani vatandaştan olmaz ona katılıyorum. Bunu da açıklamak istedim. Abonelik konusunda sorular vardı daire başkanımız yanıtlasın aboneliklerle ilgili soruları yanıtlayın.
Genel kurulu üyesi Sn. Muhammet Emin TUNÇAZ; Kâğıt faturalar.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Efendim.
Genel kurulu üyesi Sn. Muhammet Emin TUNÇAZ; Kâğıt faturaların israfı ile ilgili.
Söz alan MESKİ Abone İşleri Dairesi Başkan Vekili Sn. Saniye Selvi TEZCAN; Başkanım şu anda zaten tüm fatura bildirimlerimizi biz SMS yoluyla tüm abonelerimize yapmaktayız. Telefon bilgisi olan tüm abonelerimize yapmaktayız. Abonelik bilgi güncelleme çalışmalarımız devam ediyor. Eğer tüm abonelerimizin hem mail adresleri hem telefon numaralarının güncel olduğundan emin olduğumuz noktada bu uygulamayı zaten aktifte uyguluyoruz. Daha da yaygınlaştıracağız.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Bir sorusu daha var Başkanımızın. Onu da bu abone olurken bir evrak konusu mu?
Genel kurulu üyesi Sn. Muhammet Emin TUNÇAZ; Aynı konuydu Sayın başkanım yeni abone. Bunu TEDAŞ şu şekilde uyguluyor. Eski abonelerine fatura göndermeye devam ediyor basılı fatura. Ancak yeni abone tesisi veya herhangi bir abonelik işlemine ilişkin bir girişim olduğunda bir imzasını alıp bundan sonra basılı fatura gönderilmeyecektir şeklinde bir beyanını aldıktan sonra zaten SMS'le fatura bilgisi yapılıyor.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Kağıt israfı olmasın mı diyorsun?
Genel kurulu üyesi Sn. Muhammet Emin TUNÇAZ; Tabii benim kendi iş hanımda her ay bir tomar kâğıt birikiyor MESKİ’nin.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Göndermesinler mi?
Genel kurulu üyesi Sn. Muhammet Emin TUNÇAZ; Herkes de bankasına talimat verdiği için kimsenin basılı kâğıtla ilgilendiği yok artık.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Peki bunu ne yapabiliyoruz? Düzenleyebiliyor muyuz?
MESKİ Abone İşleri Dairesi Başkan Vekili Sn. Saniye Selvi TEZCAN; Başkanım şu anda zaten opsiyonel olarak uygulamamız var. Eğer abonelerimiz ben kâğıt fatura istemiyorum diyorlarsa biz SMS'le bilgilendirmelerini yapıyoruz, kâğıt fatura bırakmıyoruz.
Genel Kurulu Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Tamam. Amaç hasıl oldu herhalde. Anladık konuyu. Teşekkür ediyorum. Son olarak da su fiyatlarını nasıl aşağı çekeceğiz. Ben az önce enflasyonist baskıyla su fiyatlarının yükseldiğini söyledim ama tabii ki tasarruf yaparsanız faturalarınız düşer. Tasarruf da şeyden başlıyor vatandaştan başlıyor. Bir kere bu. İki biz mümkün olduğu kadar cari harcamalarımızı da yatırımlarımız da daha rasyonel yatırımlar yapacağız, cari harcamalarımızı kısacağız, elektrik tüketiminden personel harcamalarımıza kadar maliyetleri düşüreceğiz. En önemli konu kaçak kayıp. Hasan Bey dile getirdi. Yani suyunuzun ekonomik ömrü dolmuş ya da arıza nedeniyle sistemden dışarıya gitmesi. Bu bir maliyet unsurudur ya da suyunuzun daha direkt söyleyeyim çalınması değil mi? Maliyeti artırıyor. Çünkü bedel veriyor, ödüyor bir diğeri bedel ödemiyor. Biz kümülatif bakıyoruz. Şu kadar milyon metreküp tüketilmiş şu kadar maliyet var çarp böl onun üzerinden su fiyatı belirliyoruz. O zaman suyu çalanın parasını da vatandaş ödüyor. Şimdi bunun üzerine gidiyoruz. Başta muhtarlarımız, özellikle başta muhtarlarımız, vatandaşlarımız bu konuyu sahiplensinler. Bu ispiyonculuk, muhbirlik falan değildir. Kamunun malının birileri tarafından hukuksuz bir şekilde alınmasını önlemektir ya da hırsızlığı önlemektir. Yani bunun Türkçesi bu. Biz ciddi teknolojik yatırımlara giriyoruz değerli meclis üyelerimiz. Biz şu anda SCADA sistemimize çünkü suyu takip etmezseniz nerede ne olduğunu bilmiyorsunuz. 360 derece suyu takip ediyoruz. Kaynaktan çıktı, geldi, eve girdi, evden çıktı, kanalizasyona girdi, atık su olarak arıtmaya gitti ve nihai su olarak deşarj edildi. Her noktasını takip ediyoruz. Nerede neyimiz var? Nerede bir basınç farkı var? Nerede arıza var? Nerede kaçak su kullanılıyor? Sistemden tespit ediyoruz. DMA sayısı kaça ulaştı şu anda?
Mersin Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanı Sn. Dr. Bülent HALİSDEMİR; 55.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Bunu arttırdığımız sürece daha geniş alanları kontrol etme şansımız var. Bu da teknolojik yatırımlar. İşte bütçelerde bunlar var. Biz de ayağımızı yorganımıza göre uzatıyoruz. Dediğiniz gibi toplu taşımayı sübvanse ettik. 2023 rakamları 1 milyar 250 milyon liraydı, 2023. 2024'ün daha kesin hesabı çıkmadı. Şimdi biz de bütçeyi yaparken her belediye için kendine münhasır özellikleri vardır kentlerin. İhtiyaç önceliğine göre. Bu yönetim anlayışına bağlı bir şeydir. Bir Belediye Başkanı başka düşünür ya da bir yönetim bir yönetim farklı. Biz mümkün olduğu kadar özellikle sosyal konularda daha bütçemizi yüksek tutmaya daha bonkör davranmaya çalışıyoruz. İşte toplu taşıma bunlardan bir tanesi, dezavantajlı gruplara yapacağımız sosyal destekler gibi. Keşke bütçemiz el verse de nasıl ucuz toplu taşıma var, ucuz ekmek var, ucuz yemek var. 15 liraya yemek var. Suya da bir pay ayırabilsek. Ama Sayın Başkan ben eğer MESKİ’yi sübvanse edersem asfaltınızı yapamam, örnek veriyorum, ama tamam gidiyor gidiyor ben kabul ediyorum bir şey demiyorum. Ama şimdi gelir düzeyi yüksek adamın da evine gidiyor orta halin de evine gidiyor ihtiyaç sahibinin de evine gidiyor. Zaten ben dezavantajlı gruplar dediğim, yani geliri düşük insanlara farklı alanlarda destek yapıyorum. Yani öğrencilerin 5 liraya otobüse binmesi demek aslında sosyal destek olarak sağlanan bir hizmetin o ailenin başka bir harcamasına katkı demektir. Yani böyle düşünün olayı ya da ucuz ekmek vererek. Olaya böyle bakmak lazım. Ama tabii ki ekonomik gelişmeler bunları belirler. Bizim kaçak kayıp oranını düşürmemiz buna katılıyorum. Çok çaba sarf ediyoruz. Onun için bakın milyonlarca lira, hatta dolar euro para harcıyoruz. İçme suyu şebekelerinden kanalizasyon sistemlerine kadar ya yeniliyoruz ya yenisini yapıyoruz. İşte daha modern daha çağdaş bir yapıya büründürmek çalışıyoruz kurumu. Başka soru yok anladığım kadarıyla?
Söz alan Genel Kurul Üyesi Sn. Muhammet Emin TUNÇAZ; Mevcut bilgi üzerinden gene doğrusunu öğrenmek açısından size sual yöneltmek istedim. Bu otobüs ücretlerinin sübvansesi konusunda, daha önce 65 yaş üzeri vatandaşların ücretsiz olarak belediyemiz tarafından otobüslere alındığı fakat bir süre önce bunun belediyemiz tarafından bu uygulamanın kaldırıldığı ancak bu hususun Aile Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından desteklendiğine ilişkin bir bilgi var benim elimde mevcut bir bilgi. Buna ilişkin Aile Sosyal Hizmetler Bakanlığı'nın belediyemize ödeme yaptığı hatta Ekim ayı içerisinde 479.250.000-TL'lik bir ödemenin yapıldığına ilişkin bir mevcut bilgi var. Bunun teyidi için kamuoyunun bilgilendirmesi açısından istirham ediyorum. Teşekkür ediyorum.
Genel Kurulu Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Tabi tabi. Benim cebime giren böyle bir para yok ama haberim yok. Giriyorsa bir soralım. Tamam.
Söz alan Mersin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Sn. Olcay TOK; Sayın Başkanım, Değerli Meclis Üyeleri böyle bir uygulama mevcut değil.
Genel Kurulu Başkanı Sn. Vahap SEÇER; 10 sene önce de 1000 liraydı.
Mersin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Sn. Olcay TOK; Doğrudur Sayın Başkanım.
Genel Kurulu Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Özel halk otobüsleri 1.000-TL alıyor. 10 sene önce de bildiğim kadarıyla1000-TL idi.
Mersin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Sn. Olcay TOK; Ayrıca 65 yaş üstünün ücretsiz olmasını Büyükşehir Belediyesi karar vermiyor. Buna Cumhurbaşkanımızın Sayın Cumhurbaşkanımızın kararnamesiyle karar veriliyor Sayın Başkanım ve şu anda Belediyelerin 65 yaş üstünü ücretsiz
Genel Kurulu Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Kanunla belirlenmiş ya da kararname.
Mersin Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Sn. Olcay TOK; Cumhurbaşkanının kararnamesiyle evet.
Genel Kurulu Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Evet. Yani Sayın Cumhurbaşkanımız bu kararı almış, ama bizim kesemizden çıkıyor tablo budur. Mutlaka 65 yaş üzeri vatandaşlarımıza böyle bir hizmet verelim ama bu kararı iktidarın alıp yükünü belediyelere yüklemesi takdirlerinize bırakıyorum. Bakın bunu takdirlerinize bırakıyorum. Çocuklarımız zorluk çekiyor. Ben bütün vatandaşlarıma saygım var. Ama özellikle pik saatler yani hem okula giderken hem işe giderken o saatlerde yoğun bir kalabalık var. Biz şunu yapabilir miyiz dedik. 65 yaş üzeri, bunların önemli bir kısmı, hatta tamamına yakını çalışmıyor. Belli saatlerde lütfen otobüsü kullanmayın desek, bu olmuyor. Bir meclis kararı alalım desek Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine aykırı bir karar, hukuki olmuyor. Şimdi bu da bizim için büyük bir yük. Ancak şöyle olabilir. Madem sayın Cumhurbaşkanı bu kararı alıyor, iktidar bu kararı alıyor, bunun hiç olmazsa belli bir kısmını herhangi bir bütçeden, merkezi bütçeden, bir Bakanlığın bütçesinden ya da merkezi bütçeden belediyelere aktarması gerekir. Biz daha fazla otobüs alalım. Şimdi şöyledir kabul. Toplu taşımaya yapacağınız destek %50’yi aşmaması istenir. Şudur, toplu taşıma biriminiz her yaptığı 100 liralık masrafın 50 lirasını sübvanse etsin 50 lirasını da vatandaştan alsın. Şimdi biz 72 lirasını sübvanse eder duruma geldik. Yani makul olan, akılcı olan rakamın %22 üzerine çıkmış durumdayız. Bu da diğer vatandaşlarımıza dediğim gibi yol yapmak sosyal yardım yapmak eğitimine katkı sunmak tarım desteği yapmak parkını bahçesini düzenlemek ya da diğer hizmetleri aksatır. O bütçeyi alıyorsunuz, buraya veriyorsunuz, takdirlerinize sunarım. Unuttuğumuz bir şey vardı aslında en önemli. Yatırımlar kısmında altta bir dipnot şeklindeydi. 2024- 2029 yılları arası yatırım programımız vardı.
Pamukluk içme suyu isale hattı biliyorsunuz bu yaklaşık olarak 8 milyar liralık bir yatırım toplamda hem arıtma hem isale hattı. 2016'da protokol yapılıyor DSİ ile Büyükşehir arasında önceki yönetim. Bunu DSİ yapacak, Büyükşehir'i borçlandıracak. Önceden beri öyle oluyor. Biz en son Berdan havzasından aldığımız suyun tesisin gelen parasını taksitini ödemek bize nasip oldu. 30 sene önce yapılmış tesis. Uzun vadeli borçlandırıyor. Biz geldik bunu yapmadı DSİ. Bunu dile getirince dediler yarı yarıya yapalım. O protokol kadük kaldı. Biz de bunu bir siyasi malzeme meselesi yapmadık. Yani biz CHP'li belediye olunca mı vazgeçtiniz demedik. Dedik ki ya işimiz olsun, yani üzümü yemek olsun bağcıyı dövmek değil. Şimdi isale hattına DSİ başladı. Orada da 2024 yılı ödeneği 100 milyon liraydı. İhale bedeli ne? Şu anda herhalde yaklaşık olarak fiyat artışlarıyla 4 milyarı bulmuştur. 100 milyon ödenekle bu proje bitmez isale hattı kısmı. Gelelim arıtma kısmına biz yapacağız EBRD ile konuştuk. Geldiler, incelediler, dediler, sizin nüfusun resmi nüfusun çok üzerinde. Siz burada çok depremzede vatandaş artık burada yaşıyor. Bize 50 milyon Euro hibe verdiler, hibe verdiler. Bunun dediler 4 milyon eurosunu Gülnar’a kullanın, Ilısu’ya. Oraya da ihtiyaç. 46 milyon eurosunu da buraya kullanın, Pamukluk Barajı Arıtma Tesisine. Biz dedik bu bize yetmez. 50 milyon euro daha vereceğiz dediler hibe, verecek almayacak. Şimdi hibe yatırımlarında olduğu gibi. Ama dediler sizin afet bölgesi ilan edilmeniz lazım, bu deprem fonu ya da genel hayata etkili afet bölgesi ilan edilmeniz lazım. Birçok kente ettiler hatırlayacağınız gibi Niğde'den Tunceli'ye kadar. Birçok ili ilan ettiler yıkım olmadığı halde. Biz nüfus yoğunluğu aldığımız halde bizi etmediler. Burada da bir eleştiri getirmiyorum, şimdi bir tartışma açmak istemiyorum. Partizanlık yapmadılar diyorum. Öyle uygun görmüşler diyorum ama dikkatlerinize sunuyorum. Hani az önce engelleme adaletsizlik vurgusu yaptınız ya buyurun takdirlerinize sunuyorum. Şimdi de şöyle oldu. Dediler ki biz sizi mümkün değil görüşmediğimiz insan kalmadı yüksek bürokraside. Mümkün değil dediler afet bölgesi de ilan edemeyiz genel hayatı etkili afet bölgesi de ilan edemeyiz. Ne yapacağız? Bu para deprem fonunda başka yerlere gidecek, hibe çünkü. Biz size kredi vereceğiz. DSİ üzerinden nasıl isale hattını yapıyor daha doğrusu DSİ'ye kredi vereceğiz. DSİ bunu yapacak. Hem arıtmayı hem isale hattını ve daha sonra siz ödeyeceksiniz bunun parasını. Sizi borçlandıracak. Şimdi bu şekilde anlaştık. Takip ediyoruz ve riskli alan bölgesine aldık burayı. Ne diyoruz ona?
MESKİ Genel Müdürü Sn. İrfan KORKMAZ; İRAP başkanım.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; İl Risk Azaltma Planı çerçevesine aldık. İRAP. Bu da önemli. Bakın bunu da Sayın Vali’ye de anlatmıştık, arkadaşlar gitti anlattı, Sayın Vali de anlattı. Mersin'in alınması lazım. İRAP kapsamına aldık. Yani öncelikli yapılması gereken çalışmalar kapsamında yoksa susuz kalacağız diye. Şimdilik bakalım işler bu duruma geldi. Pamukluk Barajının şu anki geldiği nokta ve hikâyesi budur. Bunu da sizlerle ve vatandaşlarımızla paylaşmış olalım. Herhalde bu konudaki bütçe konusundaki müzakereler tamamlandı. Şimdi oylamaya geçeceğiz.
2025-2026-2027 Dönemini kapsayan Bütçe Tasarısı ile ilgili görüşmelerin devamında yapılan işari oylamada MESKİ Genel Müdürlüğünün 2025 Mali Yılı Gelir ve Gider Bütçesinin 10.749.950.000,00-TL’ye bağlanmasının uygun görüldüğüne dair Komisyon Raporunun kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
MESKİ Genel Müdürlüğü 2025 Yılı Bütçe Kararnamesi madde madde Genel Kurul Kâtibi Sn. Salih Seçkin YILDIRIM tarafından okundu. MESKİ Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER Bütçe Kararnamesi içindeki maddeleri isim okutmak suretiyle oylattı. İsim okutmak suretiyle yapılan oylamalarda Kararname maddelerinin kabulüne, mevcudun oybirliği ile karar verildi.
2025 Yılı Gider Bütçesinin Kurumsal Kodlaması Yapılan Her Birimin Fonksiyonel Sınıflandırmasının Birinci Düzeyi İsim okutmak suretiyle ayrı ayrı oylatıldı. Tüm Birimlerin Fonksiyonel Sınıflandırmasının Birinci Düzeyi gider bütçelerinin kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
2025 Yılı Gelir Bütçesinin Ekonomik Sınıflandırması Birinci Düzeyinde bulunan 4 madde İsim okutmak suretiyle ayrı ayrı oylatıldı. 2025 Yılı Gelir Bütçesinin Ekonomik Sınıflandırması Birinci Düzeyinde bulunan 4 maddenin kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
2025 Yılı Finansmanın Ekonomik Sınıflandırılmasının Birinci Düzeyinde bulunan 3 madde İsim okutmak suretiyle ayrı ayrı oylatıldı. 2025 Yılı Finansmanın Ekonomik Sınıflandırılmasının Birinci Düzeyinde bulunan 3 maddenin kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
2025 Yılı Ayrıntılı Harcama Programında bulunan 8 madde İsim okutmak suretiyle ayrı ayrı oylatıldı. Ayrıntılı Harcama Programında bulunan 8 maddenin kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
2025 Yılı Finansman Programında bulunan 4 madde İsim okutmak suretiyle ayrı ayrı oylatıldı. Finansman Programında bulunan 4 maddenin kabulüne mevcudun oybirliği ile karar verildi.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Tamamladık mı? Evet eksik kalmadı. Bütçemizi kabul etti meclisimiz. Meclis üyelerimize teşekkür ediyoruz güveninizden dolayı, desteğinizden dolayı. Bütçemize emek eden tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum, emeklerine sağlık. İnşallah 2025 yılında öngördüğümüz çalışmaları gerçekleştireceğiz ve bütçemizin de gerçekleşme oranı hem gelir bütçemizin hem gider bütçemizin oldukça yüksek olacağından şüphem yok. Çünkü yapacağımız işleri yatırım programına aldık. Akılcı düşündük. Gelirlerimiz ölçüsünde de bütçemizi yaptık. Güzel bir, başarılı bir sezon geçireceğini umut ediyorum Sular İdaremizin. Hayırlı uğurlu olsun diyorum. Çok teşekkür ediyorum.
Genel Kurul Başkanı Sn. Vahap SEÇER; Gündem maddelerinin tamamlanması üzerine Mersin Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Kasım Ayı Olağan Genel Kurul 2. Birleşimini kapattı.
Vahap SEÇER Salih Seçkin YILDIRIM Deniz GÜROCAK MESKİ Genel Kurul Başkanı Genel Kurul Kâtibi Genel Kurul Yedek Kâtibi
Sitemizde Çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi almak için Çerez Aydınlatma Metni’ni inceleyebilirsiniz.